طراحي و اجراي روف گاردن

مراحل و فرآيند ترموود

براي اثبات كيفيت بهتر ترموود ها سري به فرآيند آنها ميزنيم.در ابتدا براي شما خواهيم گفت كه در فرآيند ترموود آنها را با حرارت و در محيطي مرطوب با دماي 130 تا 230 درجه نگه داري ميكنند . اما چرا نگه داري چوب ها با بخار انجام ميشود براي شما خواهيم گفت كه بخار نقش بسيار زيادي در نگه داري مواد شيميايي حاصله در چوب ها را بر عهده دارد. طراحي روف گاردن با ترموود نيز امروز در طراحي و اجراي نماي چوبي اهميت بالايي يافته است. در نتيجه ي اين روش محصولي به نام  ترمووود كه بسيار سازگار با محيط زيست نيز مي باشدحاصل ميگردد. در فرآيند ترمووود رنگ چوب تيره شده  و خاصيت عايق حرارتي آن نيز افزايش مي يابد.  

ترموود

 

 

مراحل فرآوري ترموود

اما شايد براي بسياري اين مسئله مطرح باشد كه فرايند فرآروي ترموود چوب ترمو ها چگونه انجام ميگيرد.همانطور كه گفتيم در اولين گام به حرارت دهي چوب ها با دماي 130 تا 230 درجه طي سه مرحله ي بسيار حساس ميپردازند.افزايش دما ، ساختار شيميايي چوب را تغيير مي دهد و در نتيجه خواص آن نيز تغيير مي يابد. كه اين تغييرات موجب افزايش مقاومت چوب مي شود.تغيير رنگ چوب موجب مي شود كه اگر چوب ترمو بدون هيچ نوع پوشش سطحي در معرض نور آفتاب قرار بگيرد به طور تدريجي به خاكستري نقره اي بسيار جذابي تغيير رنگ مي يابد.فرآيند ترمو كردن چوب، روش هاي مختلفي دارد كه در آنها از بخار آب، روغن و ... استفاده مي شود ولي در تمامي اين پروسه ها، سه مرحله ي "خشك كردن، حرارت دادن، و خنك كردن" مشترك مي باشد.

برخي از خواص كليدي چوب ترمووود

در ادامه بررسي فرآيند فرآوري چوب ترمو ها اين مسئله را مورد بررسي قرار خواهيم داد كه اين محصول چه خواص و چه ويژگي هايي دارد.

  • مقاومت بالا و طولاني در برابر سايش و شرايط جوي مختلف نصب آسان و سريع
  • قابليت نصب و جداسازي آسان و مكرر جهت نظافت يا انتقال به مكاني ديگر
  •  قابليت برش هلالي جهت محل هاي قوس دار
  •  شستشو و نگهداري آسان

  ترمو وود

 

 مهم ترين موارد استفاده چوب ترمووود

 

  • نماي چوبي ساختمان
  •  نماي بيروني ساختمان
  •  انواع دكوراسيون داخلي
  • آلاچيق و پرگولا
  •  انواع مبلمان فضاي باز
  • بام باغ ( روف گاردن)
  •  درب و پنجره و زيرسقف
  •  سونا و استخر

شايد براي بسياري اين موضوع هنوز نامفهوم باشد كه چرا بايد نماي خارجي خانه را مورد بررسي  و تزئين قرار داد.ما در اين مطلب براي شما خواهيم گفت كه توجه به بناي خارجي خانه ميتواند نقش بسيار موثري در پيشرفت معماري معاصر كشور ايفا كند.و چوب ها داراي نقش بسيار زيادي در اين عرصه هستند. اين چوب ها كه با نام  ترمووود  در ايران باب شده اند داراي ويژگي هايي مخصوص به خود مي باشد كه در اينجا به توضيح برخي از اين ويژگي ها مي پردازيم. حرارت دادن چوب به عنوان راهي براي بهبود مقاومت چوب نسبت به پوسيدگي يكي از روش هايي بوده كه از زمان هاي بسيار گذشته مورد استفاده قرار مي گرفته است.و امروزه نيز با بهره گيري از اين روش ،صنعتي در فنلاند به عنوان اولين كشور و ديگركشورها پايه گذاري شده است كه حاصل آن به دست آوردن چوبي است با مشخصات زير:

    ترموود

 

مشخصات بارز چوب ترمو

1-كمترين سطح رطوبت در اين نوع چوب كه باعث مقاومت آن مي شود . 2-بهبود و افزايش مقاومت چوب در برابر پوسيدگي 3-مقاومت بالاي اين چوب در برابر شرايط مختلف آب وهوايي 4-هيچگونه صمغ و مواد مورد علاقه حشرات در داخل اين چوب وجود ندارد و اين موضوع باعث عدم جذب حشرات موذي به ترموچوب ها مي شود. 5-جلوگيري از پوسته پوسته شدن چوب 6-مقاوم شدن چوب در برابر خميدگي و به اصلاح تاب بر داشتن آن 7-با توجه به اينكه اين چوب كمترين رطوبت را دارد به همين جهت كمترين انبساط و انقباض را نيز دارا خواهد بود.

  ترموود

 

چرا نماي چوب ترمووود بيشتر از ساير نما ها مورد استفاده مي باشد

مدت زمان زيادي است كه اكثر افراد موقع انتخاب مصالح ساختماني بيشتر تمايل دارند در برابر محصولات ساخته شده  از مواد شيميايي و مواد مصنوعي از محصولات ساخته شده از چوب طبيعي استفاده كنند. چرا كه علاوه بر زيبايي مصالح چوبي، اين مواد سازگار با محيط زيست هستند. استفاده از نماهاي چوبي ترموود ها به سبب خواص و زيبايي آنها در سالهاي اخير فراگيرتر شده است.در اين مقاله مي خواهيم نماي چوب ترمو وود  را بيشتر معرفي كنيم و همچنين به بررسي مزاياي آن بپردازيم.  

قيمت ترموود  

نماي چوب ترمووود يكي از بهترين انواع نماي ساختمان مي باشد. همانطور كه مي دانيد چوب داراي روح و زيبايي منحصر به فردي است كه هر بيننده اي را به خود جذب مي كند .ترمووود جديدترين محصول براي نماي چوبي ساختمان مي باشد. استفاد از نماي چوب ترموود انتخاب مناسبي است و منافع متعددي دارد كه طراحان مي توانند از آن استفاده كنند، از جمله منافع نماي چوب ترموود زيبايي منحصر به فرد و سازگاري با محيط زيست است كه در ذيل بيشتر به آن اشاره مي كنيم است. مواد مصنوعي نمي تواند از نظر كيفيت با زيبايي و حس طبيعي بودن چوب رقابت كند. چوب علاوه زيبايي كاركرد مناسب تري هم دارد و منبع طبيعي آن تجديد پذير است. نماي چوب ترمووود براي سطوح داخلي و خارجي گزينه محبوبي است كه علاوه بر ظاهر خوب و زيبا، دوام بالايي هم در برابر تغييرات آب و هوا دارد. چوب ترمووود ( Thermowood) داراي  خاصيت هاي ضد آب ، ضد گزند حشرات و مقاوم در برابر رطوبت هستند. توجه داشته باشيد كه چوب ترمووود در برابر UV به تنهايي مقاوم نيست و بايد از رنگ ترموود استفاده كرد تا در فضاي باز آسيبي به آن وارد نشود. از ويژگي اصلي چوب ترموود( Thermowood )مي توان به پايداري زياد، ثبات ابعادي، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و همچنين حفظ بافت طبيعي اشاره كرد. پروفيل هاي متنوع با رنگ هاي متفاوت و قابليت نصب افقي و يا عمودي مي تواند زمينه را براي طراحي فضاهايي متفاوت فراهم آورد. پرو فيل هاي چوبي فرآوري شده به روش ترمووود ( Thermowood) كه براي انواع مصارف نماي چوبي خارجي و فضاي باز ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند از برازندگي و استحكام بالايي برخوردارند . همچنين ترمووود (Thermowood) داراي رنگه هاي متنوعي است اين تنوع رنگي امكان فوق العاده اي را براي معماران فراهم آورده است تا طرحهاي بديعي را ايجاد نمايند.

 

ترمووود

 

كف كاذب چوبي چيست

كف كاذب چوبي نوعي سازه ارتفاع دار بوده كه توسط شبكه فولادي ساخته شده و جهت بالا بردن و ارتقاء سطح زمين و يا قسمتي از سازه استفاده مي گردد .اين كف روي كف اصلي سازه اجرا مي گردد و امكان عبور كابلها ، تاسيسات مكانيكي ، تاسيسات برقي را از زير آن فراهم ميسازد. كف كاذب كه به قرينه سقف كاذب نام گذاري شده كه كف اصلي سازه ساختماني نيست و جهت افزايش ارتفاع محل تردد به كمك پايه هايي بر كف اصلي طبقات نصب مي گردد. كف كاذب با نام هاي ديگري مانند : كفپوش كاذب ، كف مرتفع ، كف متحرك ، كف با قابليت دسترسي ، كفپوش ترموود نيز شناخته ميشود.

 

  كف پوش ترموودي

 

اجراي كف كاذب چوبي

روش كلي اجراي كف كاذب چوبي به اين صورت است كه در وحله اول با توجه به شيب كف مورد نظر پليت گذاري صورت ميگيرد. سپس با استفاده از دستك هاي فلزي سطح كار تا ارتفاع مورد نظر بالا آمده و شاسي فلزي نصب مي گردد.در اين كار از قوطي فلزي ۴۰ با فاصله ۴۰ سانتيمنر استفاده مي گردد و يك شبكه فلزي براي نصب چوب  ترمووود آماده مي شود. نكته حايز اهميت در اين مرحله اجراي كاملا درست و تراز زير سازي فلزي جهت نصب چوبهايي ترموود مي باشد.همچنين قبل از نصب زيرسازي چوبي پروفيل ها بايد به وسيله ضد زنگ كاملا رنگ آميزي شوند. در مرحله بعد چوب هاي زير سازي مخصوص نصب چوبهاي ترمووود كه در ابعاد ۴۵*۵۰ در شركت مهندسي پارسيا عرضه مي شود و به صورت اشباع شده بوده،بر روي پروفيل ها نصب مي گردد.اين چبهاي اشباع شده به وسيله پيچ هاي گالوانيزه سرمته بر روي پروفيل ها نصب مي گردد. در مرحله آخر چوبهاي ترمووود مناسب براي كف بر روي زيرسازي چوبي اجرا شده و كف كاذب چوبي با ارتفاع مد نظر اجرا مي گردد.از مزيت هاي اين روش زهكشي مناسب در سطح زيرين كف و اجراي كاملا تراز در سطح كف كاذب مي باشد. همچنين در اين روش مي توان لوله هاي تاسيساتي،برق كشي و …. را مي توان در سطح زيري اجرا كرده و با تعبيه دريچه هاي بازديد دسترسي مناسب به سطح زيرين را مهيا نمود. چوبهاي ترمووود كف را مي توان به صورت پيچ از رو و يا كليپس اجرا نمود.

 

  كف پوش ترموود

 

ترمووود ايراني

به تازگي در كنار نام آشناي  ترموود فنلاندي در بازار چوب، صحبت هاي مربوط به ترمووود ايراني بازار داغ تري نسبت به گذاشته پيدا كرده و بسياري از مشتريان براي پياده سازي پروژه خود به دنبال ترمووود ايراني هستند و يا حداقل آمار كلي كيفيت و كاركرد آن را از شركت هاي ارائه دهنده خدمات چوب ترمو درخواست ميكنند ،ولي واقعا ترموود ايراني چيست؟ البته بايد توجه داشت ترموود ايراني موضوع جديدي نيست  و از سال هاي گذشته (حوالي سال هاي ۸۶ و ۸۷(۲۰۰۶-۲۰۰۷)) كه بحث كالايي به نام ترموود در ايران به وجود آمد ، اشخاص و شركت هايي در ايران ادعاي توليد اين محصول را داشتند.  

 

ترمو وود

 

مقايسه ترموود ايراني و ترمووود فنلاندي

در برابر پديده اي به نام ترمو وود ايراني بايد به نكته مهمي بايد توجه داشت و آن خود موضوع ترموود است،همانگونه كه از مطالعه فرآيند به وجود آمدن ترموود، پيداست براي  به وجود آمدن اين محصول بايد شكست مولكولي در فرآيند چوب صورت پذيرد و اين عمل تنها يك فرآيند فيزيكي محدود به خشك شدن و يا گرما ديدن چوب نيست، لذا به سادگي مي توان ديد عمليات ترموود فراتر از مراحل خشك شدن چوب و يا گرمادهي به آن مي باشد كه نياز به دانش فني مورد نياز و دستگاه هاي پيشرفته دارد.   ترموود   اما به طور كلي هرگاه چوبي بر اثر حرارت زياد به رنگ قهوه اي،عسلي و يا رنگ هاي تيره تر از چوب تبديل گردد، مي توان صفت ترموود را براي آن متصور شد. به طور اصولي اگر فرآيند حرارت دهي و خشك شدن چوب انجام پذيرد، تعادلي رطوبتي چوب حاصل شود و تغيير در مولكول سلولزي چوب حاصل شود ،مي توان اين فرآيند را فرايند توليد ترمووود  ناميد كه البته با شرايط گفته شده محل انجام پروژه موضوع مهمي نخواهد بود. كه البته تجميع اين موارد معمولا در مورد ترمووود ايراني اتفاق نمي افتد.

نكته  ديگري كه در مقايسه  ترمووود با ترمووود ايراني حائز اهميت مي باشد موضوع پرداخت و يا رنده گندگي محصول است.

  ترموود   همانگونه كه همه مي دانند فرآيند ترموود و يا هر فرآيند خشك كنندگي ديگر قبل از عمليات رنده گندگي صورت مي پذيرد.يعني الوار هاي چوبي قبل از تخته كشي وارد كوره هاي ترموود شده و پس از طي زمان مناسب هر مقطع و فراخور ظرفيت كوره ترموود،از كوره خارج و سپس براي انجام مراحل پرداخت به دستگاه هاي تخته كشي ارسال ميشوند. اهميت دستگاه هاي تخته كشي،دقت و سرعت متناسب با هر سايز،همخواني و پرداخت مناسب سطح،يكي از مهم ترين عوامل كيفيت كالا  مي باشند.بايد توجه داشت الوار ماشين كاري مناسب حاصل يك دستگاه پرداخت پيشرفته و اعمال نيروي با تجربه خواهد بود. فلذا بايد ديد در توليد ترموود ايراني،اصلي ترين موضوع وجودماشين آلات متناسب با اين كالا و در اندازه محصولات ترمووود فنلاندي است يا نه؟ محصول مناسب قابل رقابت با كالاي فنلاندي اولا مي بايست در پروسه توليد فني و مشخصات دستگاه هاي توليد در حد و اندازه محصولات توليدي فنلاندي باشد،ثانيا در زمينه ماشين آلات پرداخت، رنده و گندگي، ابعاد مناسب با نمونه فنلاندي خود را پوشش دهد.   خريد ترموود

 

مزيت هاي ترموود فنلاندي و ترموود هاي ايراني

بايد در نظر داشت نقش نيروي انساني با تجربه در كل پروسه توليد چه در قسمت حرارت دهي و چه در قسمت ماشين آلات پرداخت بسيار مهم است و عمدتا نيروهاي ايراني تجربه كمتري در مقايسه با متخصص ترمووود فنلاندي از لحاظ دانش فني و سابقه فعاليت دارند فلذا با حفظ اصل بومي سازي تكنولوژي كه بسيار مهم است ،بايد در نظر گرفت ترموود توليد شده در فنلاند به نام ترموود فنلاندي محصولي است كه داراي بسياري از مزيت هاي رقابتي خواهد بود كه از آن جمله مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

  1. نزديك بودن جنگل هاي چوب كاج به محل توليد ترموود
  2. در دسترس بودن با كيفيت ترين نوع چوب كاج در جهان
  3. بيش از صدها سال تجربه فعاليت و توليد چوب
  4. پيشرو بودن كشور فنلاند در بين بسياري از پيشرفته ترين كشور هاي جهان در زمينه تكنولوژي صنعتي و ماشين آلات
  5. كيفيت و تجربه بالانيرو هاي انساني و ماشين آلات موجود در فنلاند

  ترمو وود

 

كاربرد ترمووود

امروزه روشهاي معماري متعددي براي طراحي،زيبايي ونماهاي ساختمان وجود دارد ، معماران با توجه به سليقه افراد وعلاقمندي شخصي ويا تبعيت از سبك هاي متعدد معماري درپروژه هاي مختلف، به طرحهاي متفاوت و زيبايي دست پيدا ميكنند .امروزه بخاطر صنعتي شدن شهرها، مردم طالب ارتباط عميق تري با طبيعت هستند و تركيب چوب و سنگ همواره يك فرمول برنده براي تقويت اين ارتباط بوده است.. يكي از اصلي ترين مواردي كه بايد در همجواري متريالهاي نماي ساختمان درنظر گرفت آن است كه آيا در ايجاد نما، توقع هيجان داريم و يا ميخواهيم تنوع ،زيبايي و تضاد در نما ايجاد كنيم و يا حتي ميخواهيم الگوي ارگانيك نما را دنبال كنيم . آيا ميخواهيم با تضاد متريال دربافت مواد، جنس ويا حتي رنگ ،تنوع وهيجان راايجاد كنيم وبدنبال جلب توجه بيننده هستيم ويا ميخواهيم نوعي فضاي هارمونيك و جذاب ايجاد كنيم تا آرامش وهماهنگي به فضا القاء گردد . اگر چه انواعِ متريال هاي مصنوعي در ساخت و ساز و دكوراسيون ، مدت زيادي است كه آمده اند اما همچنان بسياري از افراد ، متريال هاي طبيعي را چنانچه بودجه ي آن را در اختيار داشته باشند ،بسيارترجيح مي دهند.  

 

قيمت ترمووود

 

زيباسازي نماي ساختمان با چوب ترمو

اين مطلب كه توقع ما از نما چيست ، موضوعي جداگانه است ولي بايد گفت كه اولاً نماي چوب ترموود بدليل طبيعي بودن وهمينطور خودِ چوب با انرژي فوق العاده ،مي تواند درنما ي بنا و ساختمان بسيار چشمگير عمل كند . مصالح با رنگ خنثي وبابافت ساده ميتواند برشاخص بودن نما تاكيد بيشتري نمايد ، لذا توصيه ميشود درنما چوب ترموود از متريالهاي طبيعي با رنگهاي سبك استفاده شود. استفاده ازسنگهاي تراورتن با موج حداقل مي تواند نماي چوبي بنا و ساختمان را با تركيبي بهتر نشان دهد . درهمين ضمينه، توصيه ميشود از متريالهاي مصنوعي مانند انواع كامپوزيت پنل هاي صنعتي ويا رنگهاي صنعتي استفاده كمتري شود و رويكرد كلي ،استفاده از متريالهاي طبيعي باشد . البته با تركيب كلي رنگهاي خنثي درنما با چوب ترمو ، تاثيرخيلي بهتري خواهد داشت خصوصاً سطوح سفيد ويا روشن كه حتي ممكن است بصورت سيمان شسته اجرا گردد .

 

  كاربرد ترموود  

 

هدف بسياري از طراحان وتوليد كنندگان ومعماران ،اهميت دادن به زندگي انسانها و حفظ و نگهداري از آن در حال و آينده، وتوليدِ مصالحي كه چه در هنگام توليد ويا كاربري و حتي تخريب با محيط خود همگن و پايدار باشند، وحداقل استفاده از انرژيهاي سوختي و حد اكثر بكارگيري انرژيهاي طبيعي، وهمينطور حداقل تخريب محيط زيست و جنگلها، وبهبود فيزيكي و رواني زندگي انسان هاو كليه موجودات زنده،و هماهنگي با محيط طبيعي است.. براي همين،معماران شاخص و طراحان، ترجيح ميدهند درنماي چوب ترموود، از مصالح پايدار طبيعي درتركيب با چوب استفاده كنند كه درنتيجه نماي زيباوشاخصي ايجاد نموده اند كه بسيار قابل توجه خواهد بود . هدف از توليد مصالح پايدارو همچنين طراحي ساختمانهاي پايدار ،كاهش آسيب آن بر روي محيط و منابع انرژي و جنگل و طبيعت است، كه شامل قوانين زير ميباشد:

  • كاهش مصرف منابع غيرقابل تجديد
  • توسعه محيط طبيعي
  • حذف يا كاهش مصرف مواد سمي و يا آسيب رسان بر طبيعت.

رسيدن به استانداردهاي بالاي كيفيت، امنيت و آسايش كه در واقع سلامت انسانها را تأمين ميكند از مهمترين اهداف .توليد مصالح پايدار طبيعي و همينطورمعماري پايدار است كه رسيدن به چنين شرايطي با استفاده از مديريت كارآمد و به كار گيري آخرين تكنولوژيها در صنعت چوب و ترمووود صورت ميگيرد. در ابن مقاله به اين موضوع مي‌پردازيم كه زيرسازي ترمووود شامل چه مراحلي مي‌شود و به تفصيل به توضيح هر يك از اين مراحل خواهيم پرداخت . در ابتداي بحث بيان اين نكته بسيار مهم مي باشد كه در نصب چوبهاي ترمووود علاوه بر زيرسازي سيماني و يا زيرسازي فلزي كه ابتداي كار بايد انجام شود و به آن زيرسازي اوليه گفته ميشود، استفاده از زيرسازي چوبي كه زيرسازي ثانويه تلقي مي‌شود،  امري حتمي و حذف نشدني مي باشد. اين كار داراي مزاياي متعددي مي‌باشد كه در ادامه پس از آشنايي كلي با زيرسازي هاي معرفي شده به بيان هر كدام از اين مزايا خواهيم پرداخت.  

 

 

چوب ترمو

 

بهترين زيرسازي براي ترموود ها

زيرسازي سيماني (سيمان كاري): اين نوع زيرسازي عموما براي سطوحي استفاده ميشود كه صاف هستند و شامل برآمدگي يا شكل خاصي نيستند كه احتياج به ساخت يا پياده سازي داشته باشد. در اين نوع سطوح صاف از آجر يا مصالح مشابه استفاده شده است كه در آن با اندود كردن ملات هاي ماسه و سيمان به ضخامت حداقل ۴ تا حداكثر ۵ سانتيمتر سطحي تراز و شمشه شده ايجاد ميشود كه اين شرايط نسبت كاملاً مستقيم با سطح نماي چوب شده دارد. زيرا چوب زيرسازي حداكثر نيم سانتيمتر ميتواند سطح ناشاقولي را تراز نمايد. و پس از اين كار سطح كار براي زيرسازي  چوب ترمو ، آماده ميشود و ميتوانيم زيرسازي ثانويه را آغاز نماييم

شايان ذكر است ضخامت سيمانكاري مورد نياز حداقل ۴ سانتيمتر مي باشد و درصورتي كه ضخامت آن كمتراز مقدار ذكر شده باشد مقاومت ديوار براي نگهداري چوب زيرسازي مناسب نخواهد بود و اجراي چوب زيرسازي امكان پذير نمي باشد. زيرسازي فلزي (قوطي كشي): زير سازي فلزي عموما براي سطوحي مورد استفاده كه داراي برآمدگي در سطح باشند و از حالت يكنواخت مانند ديوار يا كف كه صاف و يك دست هستند خارج شده باشد در زير سازي فلزي براي چوب هاي  ترموود  عموما از قوطي هاي فلزي ۴۰ * ۴۰ ميليمتري سبك استفاده ميشود قوطي هاي فلزي بر اساس طرح نما به مقداري كه لازم است بايداز روي سفت كاري جلوتر نصب شوند البته مقدارجلوآمدگي قوطي ها به اندازه ضخامت چوب زيرسازي و چوب ترمو بايد كم شود تا تراز بدست آمده پس از نصب مطابق با طرح باشد. رعايت تراز نصب يكي از مهم ترين نكات در اجراي زير سازي ميباشد در ادامه قوطي ها ي زيرسازي بايد به دستك هايي كه به سازه ساختمان يا به طريق ديگري كه اطمينان لازم و كافي را دارا مي باشند در نقاطي از زير قوطي ها جوشكاري شوند  تا كاملا محكم شوند و براي ادامه كار آماده باشند الزامات زير سازي فلزي:

  1. براي زير سازي فلزي پروفيل مورد نظر قوطي ۴۰*۴۰ مي باشد.
  2. بهترين  وزن قوطي سبك ترين آن مي باشد و نياز به وزن سنگين نمي باشد
  3. پروفيل ها بايد كاملا تراز و هم راستا باشد
  4. نحوه نصب و زير سازي فلزي با توجه به نقشه و طرح نما انجام مي پذيرد
  5. براي اتصال چوب زير سازي به قوطي از پيچ هاي سر مته با جنس گالوانيزه و طول ۶ سانتي متر استفاده مي گردد

به صورت ميانگين ۳ تا ۴ متر طول آهن مصرف مي گردد براي يك متر مربع نصب ترمووود  

 

ترموود

 

قيمت ترمووود

همانگونه كه براي محاسبه ي ميزان چوب ترمو لازم براي اجراي نماي چوبي ساختمان و يا نماي داخلي و كف پوش ها واحد متر مربع واحد مناسبي است ، در محاسبه ي قيمت نيز متر مربع واحد آساني مي باشد . زماني كه طراح تصميم به اجراي نماي ترموود مي گيرد با استفاده از نقشه ساختمان مي توان به راحتي برآوردي از ميزان مصرف چوب ترمو داشته باشد . عواملي كه بر قيمت ترموود تاثير مي گذارد ، عبارتند از ضخامت چوب ، نوع چوب كه مورد استفاده قرار گرفته و كيفيت آن .سن درخت نيز يكي از عوامل تاثير گذار در تعيين قيمت مي باشد . اصولا درخت هايي كه بين 40 تا 70 سال سن دارند بهترين زمان براي توليد چوب ترمو هستند.

روف گاردن

در طراحي روف گاردن با متريال هاي دكوراسيون نماي ساختمان با چوب ترمو يا ترموود كه امروز يكي از موارد مهم در طراحي نما و محوطه و آلاچيق سازي چوبي مطرح است به عنوان يك طراحي نوين در اجراي روف گاردن با ترمووود مي توان اشاره نمود.      

 

براي رشد كسب و كار هاي مختلف مي توان از بازاريابي آنلاين كمك گرفت. كنسرسيوم سپنتا آماده ي دريافت مشاوره رايگان در زمينه ديجيتال ماركتينگ مي باشد . براي مشاهده نمونه كار هاي بيشتر اين شركت در حوزه ي برچسب هولوگرام ، دندانپزشك زيبايي ، ترموود ، چوب ترمو و روف گاردن مي توانيد به سايت اين مجموعه مراجعه نماييد.  

دندان يك عامل اصلي براي داشتن لبخندي زيبا ميباشد كه سلامت آن مساوي با سلامت بدن است و عفونت و پوسيدگي و خرابي موجبات ناراحتي و دردهاي شديد را براي فرد ايجاد مي كند براي كمك به اين زيبايي راه هاي مختلفي وجود دارد كه يكي از روش ها فلورايد تراپي است.يكي ديگر از روش هاي اصلاح طرح لبخند  و داشتن لبخندي زيبا ،ارتودنسي دندان ها است كه اين روش توسط متخصص ارتودنسي تشخيص داده مي شود.

[ ۳۰ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۴۵:۰۷ ] [ نادر رفيعي ]
[ نظرات (0) ]
[ ]